۴ تا از بهترین آغوشی‌ نوزاد در بازار ایران - مجله‌ی کودکو

۴ تا از بهترین آغوشی‌ نوزاد در بازار ایران

استفاده از استانداردترین و بهترین آغوشی نوزاد فواید زیادی هم برای کودک وهم برای والدین دارد. رشد فیزیکی و عاطفی مناسب کودک از جمله این فواید است. اگر قصد خرید آغوشی نوزاد را دارید با ما همراه باشید تا یک راهنمای کامل و جامع را برای خرید این محصول در اختیارتان بگذاریم و در ادامه مدل‌ها و برندهای برتر بازار را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید بهترین آغوشی نوزاد

آغوشی نوزاد در سبک‌ها و ویژگی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا با نیازهای مختلف مطابقت داشته باشند. اما به طور کلی هنگام انتخاب بهترین مدل آغوشی نوزاد چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

طراحی ارگونومیک

آغوشی نوزاد باید به درستی از سر، گردن و باسن و لگن کودک حمایت کند تا به رشد سالم کودک کمک کند. سالم‌ترین وضعیت برای باسن نوزاد این است که باسن به‌طور طبیعی به پهلوها باز شود، ران‌ها حمایت شوند و زانوها در حالت M خم شوند.
پس آغوشی دارای گواهینامه‌های ایمنی و تاییدیه سازمان هایی مانند موسسه بین المللی دیسپلازی هیپ را در اولویت قرار دهید.

راحتی

وجود تسمه‌های قابل تنظیم و پشتیبانی از کمر می‌تواند استفاده از آغوشی نوزاد را برای والدین راحت‌تر کند. پس هنگام خرید بهترین آغوشی نوزاد فاکتور راحتی والدین را نیز در نظر بگیرید. واقعیت این است که راحتی فاکتور بسیار مهمی است چون اگر آغوشی راحت نباشد اصلا آن را استفاده نخواهید کرد!

همچنین نوزاد وقتی در آغوشی راحت است که حس امنیت کند پس آغوشی که به اندازه کافی نوزاد را به بدن شما نزدیک کند ایده‌آل است.دقت کنید کفی آغوشی برای قرار دادن نوزاد به اندازه کافی پهن و راحت باشد.

پارچه قابل تنفس

در فصول گرم یک نکته مهم تهویه مناسب فضایی است که کودک در آن قرار می‌گیرد. آغوشی نوزاد که با پارچه قابل تنفس تولید شده‌ است به تنظیم متعادل دمای بدن کودک کمک می‌کند. برخی از آغوشی‌ها در هنگام ورزش یا هنگام استفاده در ماه‌های گرم‌تر بسیار قابل تنفس هستند. پس اگر لازم است از آغوشی در فصول گرم استفاده کنید این نکته را برای خرید آغوشی نوزاد در اولویت قرار دهید.

موقعیت حمل

آغوشی نوزاد در مدل‌های مختلفی روی بدن والدین بسته می‌شود. شما می‌توانید کودک را رو به خودتان یا رو به محیط بیرون قرار دهید. برخی از آغوشی‌ها به صورت کوله پشتی قرار می‌گیرند و می‌توانید کودک را روی پشتتان قرار دهید.

در ادامه در خصوص هر یک از موقعیت‌های حمل بیشتر توضیح می‌دهیم.

حمل نوزاد رو به والد

آغوشی چی بخریم

 این موقعیت حمل مخصوص نوزادان تازه متولد شده یا نارس است. وقتی نوزاد در آغوشی استاندارد در حالت رو به والد قرار می‌گیرد، صورت کودک باید برای شما قابل رویت باشد و سر آنقدر نزدیک باشد که بتوانید او را ببوسید.
در مورد نوزادان، به خاطر داشته باشید که راه های تنفس باید به دقت کنترل شود. زیرا اگر کودک در موقعیتی قرار گیرد که چانه‌اش با سینه‌اش تماس داشته باشد، خطر خفگی وجود دارد.

حمل نوزاد رو به محیط بیرون

آغوشی ایرانی خوب

این موقعیت حمل برای نوزادان بالای ۵ ماه مناسب است. هنگامی که نوزاد را در این موقعیت قرار می‎‌دهید، او می‌تواند به کاوش جهان بپردازد. اما نکته منفی این حالت این است که برای چرت زدن یا خوابیدن نوزاد اصلا مناسب نیست.

حمل نوزاد به صورت کوله‌پشتی

آغوشی کوله‌پشتی

راحت‌ترین حالت برای پیاده‌روی و حمل کودک استفاده از آغوشی در موقعیت کوله‌پشتی است. مزیت این موقعیت این است که برای حمل کودکان با وزن سنگین بسیار عالی است. اما ممکن است بعضی از مراقبان کودک از این حالت بترسند چون رصد کامل و صددرصد روی کودک ندارند.

خوب است که آغوشی نوزاد تطبیق‌پذیر باشد و موقعیت حمل چندگانه داشته باشد. مثلا آغوشی‌های نوزاد که هم امکان حمل رو‌به محیط و هم رو به والد را دارند کاربرد بیشتری دارند و از آن می‌توانید در مدت زمان بیشتری در مراحل رشد نوزاد استفاده کنید.

ایمنی

ایمنی آغوشی هنگام حمل کودک بسیار مهم است. بهترین مدل آغوشی نوزاد دارای کمربند ایمنی با مهار ۵ نقطه‌ای است. اما به جز کمربند به نکات دیگر ایمنی هم دقت کنید. برای نوزادان کم وزن و کودکان با شرایط پزشکی خاص، توصیه می‌شود که قبل از استفاده از آغوشی از یک پزشک مشاوره بگیرید. اگر هم ورزشکار هستید باید آغوشی مناسب ورزش و پیاده‌روی را بخرید تا ایمنی کودک کاملا حفظ شود.

سایز آغوشی

بهترین آغوشی نوزاد برای شما کاربردی‌ترین مدل آن است. مثلا اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید از آغوشی استفاده کنید بهتر است از بین گزینه‌های سبک و جمع‌ و جور یک محصول را انتخاب کنید.

بودجه

بودجه خود را در نظر بگیرید. همیشه گرانترین محصول لزوما بهترین نیست. مارک‌های با کیفیت اما با قیمت متوسط هم آغوشی ارگونومیک و ایمن را تولید می‌کنند.

قابل شستشو با ماشین لباسشویی

آب دهان نوزادان کوچک زیاد بیرون می‌ریزد. آب دهان می تواند آثاری بر روی بند شانه شما باقی بگذارد و اگر به طور مرتب شسته نشود، آغوشی نوزاد را بدبو کند. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می‌کنیم بهترین آغوشی نوزاد آغوشی است که قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد.

قیمت آغوشی نوزاد

انواع آغوشی نوزاد

به هنگام انتخاب بهترین آغوشی نوزاد بهتر است نوع آن را هم در نظر بگیرید. در ادامه انواع آغوشی را معرفی کرده‌ایم.

آغوشی قنداقی

بهترین آغوشی نوزاد

این مدل برای والدینی مناسب است که از گره زدن و ساختن هر باره آغوشی لذت می‌برند و همچنین بهترین مدل آغوشی نوزاد برای پوشیدن طولانی مدت است. این مدل در طرح ها و رنگ‌ها و طول‌های مختلف تولید می‌شود. به علت قابل تنظیم بودن طول و تعیین اندازه طول آغوشی توسط والد این مدل برای نوزادان بزرگ جثه بهتر است. اگر علاقه به شیردهی با پوشش دارید این مدل آغوشی شیردهی مادر را آسان‌تر می‌کند.

آغوشی کلاسیک

بهترین برند آغوشی

این مدل آغوشی همه کاره است و می توانند از نوزادی تا نوپایی کودک استفاده شود. این مدل معمولا سگک و تسمه قابل تنظیم دارد و به خوبی از گردن و لگن کودک محافظت می‌کند.

آغوشی حلقه‌ای

خرید آغوشی کودک

سبک‌ترین مدل آغوشی نوزاد آغوشی حلقه‌ای است. این نوع آغوشی به راحتی جمع می‌شود و یک راه حل سریع و راحت برای حمل کودک است. آغوشی حلقه‌ای برای استفاده در زمان‌های کوتاه و همچنین شیردهی ایده‌آل است.

لیست بهترین برند آغوشی نوزاد

به طور خلاصه بهترین برند آغوشی نوزاد در دنیا عبارت است از:

  • Artipoppe به عنوان بهترین مارک آغوشی نوزاد در سال 2024 مطرح شد و تولید کشور هلند است.
  •  Ergobaby که در کشور آمریکا تولید می‌شود.
  •  Babytula ساخت کشور لهستان است.
  •  Bobababy  در سال ۲۰۰۷ و با نام اولیه Sleepy Wrap توسط زن و شوهر کارآفرین خلق شد.
  •  Minimonkey که یک برند هلندی موفق است.
  • Joie از معروف‌ترین برندهای کودک و ساخت کشور انگلستان است.

لیست بهترین مدل‌های آغوشی

در این بخش در ادامه معرفی بهترین آغوشی نوزاد بهترین مدل آغوشی نوزاد را با هم بررسی می‌کنیم:

آغوشی داینامیک مینیمانکی

آغوشی مینیمانکی

آغوشی مینیمانکی با طراحی ارگونومیک یکی از بهترین آغوشی‌هایی است که می‌توانید از بازار ایران تهیه کنید و صد درصد از پنبه تولید شده‌است.

مزایای آغوشی مینیمانکی داینامیک

o امکان بسته شدن در سه وضعیت مختلف به سمت خود،محیط بیرون و بسته شدن در پشت
o مناسب برای نوزادی تا سن ۳ سالگی و وزن ۱۸ کیلوگرم
o مناسب برای والدین دچار شانه و کمر درد
o ایده آل برای حمل طولانی
o مطابق با استاندارد ایمنی اروپا
o سبک و قابل تنفس به خصوص در هوای گرم
o دارای تکیه‌گاه پشتی که می تواند هنگام حمل کودک بر روی پشت، دور شکم او بسته شود و حمایت و راحتی بیشتری را فراهم کند.

معایب آغوشی مینیمانکی داینامیک

o در نقدهایی که مشتریان داشته‌اند نداشتن بالشتک روی بند شانه رو برای حمل طولانی کودک جزو نقطه ضعف محصول دانسته‌اند.

محصولات مینی مانکی

آغوشی ارگوبیبی Breeze Omni

آغوشی ارگوبیبی

این محصول یکی از پرفروش‌ترین آغوشی‌های کلاسیک در دنیاست. این آغوشی مناسب سفر و آغاز ماجراجویی با کودک است چون به شدت ایمن است و کودک را در آن از هر زاویه‌ای که بخواهید می‌توانید قرار دهید. کودک هم رو به خودتان، هم رو به جلو و هم به سبک کوله‌ پشتی می‌تواند در پشت شما قرار بگیرد.

مزایای آغوشی ارگوبیبی Breeze Omni

o دارا بودن همه موقعیت‌های حمل
o قابل استفاده تا دوران نوپایی
o تبادل جریان هوا به میزان حداکثری برای خنک نگاه داشتن بدن کودک
o دارای کمربند شانه‌ای قابل تنظیم
o دارای جیب برای قرار دادن وسایل
o دارای سایبان برای محافظت از آفتاب
o بادوام حداقل برای ۲ سال

معایب آغوشی ارگوبیبی Breeze Omni

o به دلیل مدل طراحی مناسب استفاده از 8هفتگی به بعد است و برای استفاده از بدو تولد مناسب نیست.

آغوشی آرتیپاپ Zeitgeist

بهترین آغوشی کودک

این آغوشی به عنوان بهترین آغوشی نوزاد در سال گذشته میلادی انتخاب شده است و برای نوزادان تا حدود دو سال مناسب است. این محصول برای موقعیت های مختلف حمل قابل تنظیم است و توسط موسسه بین‌المللی دیسپلازی هیپ تایید شده است.

مزایای  آغوشی آرتیپاپ Zeitgeist

o دوام و ساخت بی عیب و نقصی که ارزش قیمت بالای آن را دارد
o تولید با منابع پایدار مثل پنبه ارگانیک و ابریشم توت
o قابل استفاده از نوزادی تا ۲ سالگی
o دارا بودن همه موقعیت‌های حمل

معایب آغوشی آرتیپاپ Zeitgeist

o قیمت بالا
o نداشتن بند سینه برای حمل به صورت کوله‌پشتی

آغوشی جویی Savvy

خرید آغوشی جویی

در ادامه معرفی بهترین مدل آغوشی نوزاد، به توضیح در مورد آغوشی یکی از بهترین برندهای کودک یعنی جویی می‌پردازیم. این آغوشی سبک تا ۳ سالگی کودک قابل استفاده است.

مزایای آغوشی جویی Savvy

o طراحی ارگونومیک و قرار گرفتن کودک در موقعیتM
o جنس کتان پنبه‌ای
o دارای سگک مغناطیسی و تنظیم بند شانه
o امکان بسته شدن در سه وضعیت مختلف به سمت خود،محیط بیرون و بسته شدن در پشت
معایب جویی savvy
o این آغوشی از وزن ۳ و نیم کیلوگرم قابل استفاده است. یعنی نوزاد تازه متولد شده کمتر از این وزن را نمی‌توانید داخل آغوشی قرار دهید.

چرا استفاده از آغوشی نوزاد توصیه می‌شود

دلیل اینکه به شما توصیه می‌کنیم از بهترین مدل آغوشی نوزاد استفاده کنید مزایای بی‌شمار این محصول است که به آن اشاره می‌کنیم:

  •  استفاده از آغوشی نوزاد با کیفیت همراستایی باسن و ستون فقرات را تقویت می‌کند.
  •  به علت پیوندی جسمی که نوزاد هنگام استفاده با مراقب خود برقرار می‌کند در رشد عاطفی کودک نیز موثر است.
  • آغوشی نوزاد می‌تواند در کاهش گریه و بی‌قراری نوزادان بسیار موثر باشد.
  •  نوزاد را تشویق به خواب راحت می‌کند و خطر SIDS یا سندرم مرگ ناگهانی در خواب را کاهش می‌دهد.
  • به مراقب کودک این امکان را می‌دهد که فعالانه فعالیت‌هایش را انجام دهد.
  • چون جمع و جور است، در مقایسه با کالسکه سفر و رفت و آمد را آسان‌تر می‌کند.
  •  به نوزاد این امکان را می‌دهد تا در یک موقعیت امن و ایمن دنیا و محیط اطراف را کشف کند.

سوالات متداول

بهترین برندهای آغوشی در دنیا کدام هستند؟

Artipoppe ساخت هلند، Ergobaby که در کشور آمریکا تولید می‌شود و Babytula ساخت کشور لهستان و Minimonkey هلندی و Joie انگلیسی بهترین آغوشی نوزاد را تولید می‌کنند.

بهترین آغوشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین آغوشی نوزاد باید با توجه به بودجه و سن و قد نوزاد و جثه والدین خریداری شود. راحتی، طراحی ارگونومیک و قابل تنفس بودن پارچه آغوشی و سبک بودن آن از دیگر ویژگی‌های بهترین آغوشی است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا یک راهنمای جامع برای خرید بهترین آغوشی نوزاد در اختیارتان قرار دهیم. الان می‌دانیم که هنگام خرید آغوشی طراحی ارگونومیک، راحتی، تطبیق پذیری، سلامت، سن و وزن، و جثه کودک و والد و ایمنی را باید در اولویت قرار دهیم.

نکته مهم این است که شما باید با توجه به نیاز و کاربرد محصول بهترین مدل آغوشی را از بین انواع آغوشی که در بخش‌های قبل توضیح دادیم انتخاب کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید از مشاوران تخصصی کودکو کمک بگیرید. فروشگاه سیسمونی کودکو نمایندگی رسمی برندهای مینیمانکی و جویی است و شما می‌توانید با خرید از ما تجربه‌ای مطمئن را برای خود و دلبندتان رقم بزنید.


مقالات مرتبط:

آغوشی نوزاد چیست؟

نظر بگذارید