12 تا از بهترین پوشک نوزاد ایرانی و خارجی (آپدیت 1403)

بهترین پوشک نوزاد ایرانی و خارجی

خرید بهترین پوشک ایرانی یا خارجی برای کودک به معنای خرید گرانترین برند پوشک نیست. بلکه به این معنی است که هنگام استفاده از پوشک، نوزاد دچار قرمزی و التهاب و حساسیت نشود. با ما همراه باشید تا با بهترین مارک پوشک بچه آشنا شوید.

لیست بهترین پوشک ایرانی

پوشک تولید داخل با تنوع بالا در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه به بودجه و ویژگی‌های فرزندتان بهترین پوشک ایرانی را انتخاب کنید. در ادامه لیست بهترین پوشک بچه ایرانی را معرفی می‌کنیم.

1- پوشک بچه هانیز

بهترین پوشک ایرانی

هانیز به عنوان یک برند مطرح و محبوب که تمام محصولات آن ضد حساسیت است، جزو بهترین پوشک ایرانی است. قیمت محصولات این برند در رده پوشک‌های معروف ایرانی است و در واقع ورژن داخلی برند ترکیه‌ای هاگیز محسوب می‌شود.

پوشک هانیز با طراحی متناسب با آناتومی بدن کودک و قدرت جذب بالا در رده بهترین برند پوشک ایرانی موجود در بازار است. هانیز دارای لایه عمودی محافظ است که از نشت ادرار و مدفوع کودک به بیرون از پوشک جلوگیری می‌کند. همچنین چسب مکانیکال محصول باعث می‌شود باز و بسته کردن آن راحت‌تر شود. هانیز دارای کرم آلوورا با خاصیت نرم‌کنندگی و مایع عبوردهنده است که باعث می شود ادرار در پوشک نماند. بنابراین شما می‌توانید هنگام خواب کودک در شب نیز از پوشک هانیز استفاده کنید.

خرید پوشک هانیز

2- پوشک بچه پرمیس

پرمیس یک برند پوشک ایرانی بچه با رده قیمت اقتصادی است. پوشک‌های این برند مطابق با ارگونومی بدن نوزاد و فاقد پلاستیک در لایه تماس با پوست هستند. این برند انواع مختلف پوشک مثل نواری و پوشک ساده چسبی را در سایز مختلف تولید می‌کند. کوچکترین سایز پرمیس صفر و برای نوزادان از بدو تولد و بزرگترین سایز آن یا سایز 5 برای کودکان تا وزن 25 کیلوگرم مناسب است. این برند اقتصادی طراحی پوشک خود را با توجه به راحتی و آسایش کودکان انجام می‌دهد.

3- پوشک بچه بارلی

بارلی نیز جزو بهترین پوشک نوزاد ایرانی است که قیمت اقتصادی نیز دارد. پوشک‌های این برند با داشتن مواد ضد حساسیت مانع عوارض پوستی برای کودک می‌شوند. پوشک بارلی از زیر مجموعه‌های شرکت بهداشتی گلرنگ است و از تولید کنندگان ایرانی است که می‌گوید تولیداتش دارای لایه عبور دهنده است. این خاصیت از بازگشت ادرار به سطح رویی و تماس با پوست کودک، جلوگیری می‌کند. بارلی نیز از سایز 1 تا 5 را تولید می‌ند و بزرگترین سایز آن برای کودک تا وزن 25 کیلوگرم مناسب است.

4- پوشک بچه مای‌بیبی

مای بیبی یک برند قدیمی و محبوب پوشک ایرانی است. محصولات این برند در انواع ضد حساسیت، شورتی و استخری تولید می‌شوند. این برند از مواد با کیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند و جذب بالای پوشک آن راحتی والدین و کودک را به همراه دارد. سه لایه محافظ باعث می‌شود ادرار با سطح پوست کودک در تماس نباشد و از عوارض این مساله جلوگیری شود. مای‌بیبی در دو لاین خانواده شاد( لاین اقتصادی) و مهربان با پوست ( ضد حساسیت) تا سایز خیلی بزرگ (۶) تولید می‌شود.

5- پوشک بچه مولفیکس

یکی از بهترین مارک پوشک نوزاد که بسیار هم محبوب است مولفیکس می‌باشد. مولفیکس در واقع یک شرکت ترکیه‌ای است که در کشورهای مختلف نمایندگی دارد. محصولات این برند طراحی ظریفی دارد و برای کودکان راحتی را به همراه دارد. طراحی جدید این محصول همراه انحنا برای بند ناف کودک است. پوشک‌ها قابلیت تنفس‌پذیری دارند. مولفیکس به دلیل نشانگر تعویض و قدرت جذب بالا طرفداران زیادی دارد و از نظر قیمت گرانترین پوشک ایرانی بازار است.

6- پوشک بچه ببم

ببم یک برند پوشک ایرانی با قیمت اقتصادی است. این برند هم پوشک چسبی ساده و هم پوشک استخری تولید می‌کند. در واقع این مارک پوشک ایرانی سری اقتصادی شرکت تولیدکننده پوشک مولفیکس است که در کارخانه‌ای در شهر یزد تولید می‌شود و یک پوشک با قیمت ارزان است. این برند می‌گوید نوارهای پهلو کشسانی بالایی دارد و متناسب با آناتومی بدن کودک تولید شده‌است. همچنین دارای لایه سبز برای جذب بالا است.

7- پوشک بچه کوکومی

 

کوکومی یک برند ایرانی است که قیمت پوشک‌های آن نسبت به رقبا ارزان محسوب می‌شود. پوشک‌های کوکومی نرم و با لطافت هستند. محصولات این برند دارای قدرت جذب خوب و تنفس‌پذیری هستند. در واقع محصول کوکومی از تولیدات شرکتی است که مای بیبی را تولید می‌کند اما کوکومی مدل اکومی تولید شده توسط این شرکت است.

بیشتر بخوانید : راهنمای تصویری تعویض پوشک بچه

بهترین پوشک نوزاد خارجی

اگر به دنبال بهترین پوشک خارجی هستید برندهای مختلفی در بازار موجود است که از بین بهترین آن می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

1- پوشک بچه پمپرز

قدیمی‌‌ترین و بهترین برند پوشک خارجی در ایران پمپرز است. حتی شنیده‌اید که بسیاری از مردم به جای استفاده از لغت پوشک از پمپرز استفاده می‌کنند. پمپرز در واقع یک یک برند آلمانی است و اولین بار محصولات آن در آلمان تولید شده است. این شرکت برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی، پوشک نازک را طراحی کرد که حداقل ۵۰ درصد وزن پوشک را کاهش داد. محصولات این برند به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و طراحی مطابق فرم بدن نوزاد شهرت دارند. در نهایت پمپرز یک شرکت \یشرو به دلیل نوآوری در طراحی محصولات کودک است.

2- پوشک بچه پریما / هاگیز

پریما، بهترین پوشک خارجی

این دو برند پوشک خارجی زیر مجموعه شرکت پمپرز هستند که در ترکیه تولید می‌شوند. محصولات این برندها نیز کیفیت بالایی دارند، ضد حساسیت هستند و انواع شورتی و استخری آن‌ها نیز تولید می‌شود.

محصولات پریما و هاگیز دارای نوار جانبی انعطاف پذیر هستند که تا 8 سانتیمتر حالت ارتجاعی دارد. همچنین پوشک‌های این دو برند دارای چسب نرم و بادوام هستند که از هرگونه نشت مایعات جلوگیری می‌کند. بافت این محصولات نیز نرم و قابل تنفس است که مانع حساسیت پوستی می‌شود. طراحی پوشک‌های پریما و هاگیز مطابق با آناتومی بدن کودک است. پوشک‌های این دو برند قیمت بالایی دارند و اگر مشکل بودجه نداشته باشید، در لیست بهترین پوشک نوزاد خارجی قرار می‌گیرند.

خرید پوشک پریما

3- پوشک بچه کانفی

کانفی نیز از جمله بهترین مارک پوشک بچه خارجی است که در ترکیه تولید می‌شود. محصولات کانفی همراه با لوسیون و ویتامین E هستند و به همین دلیل از پوست کودک محافظت می‌کنند. پوشک کانفی دارای یک لایه محافظ منحصر به فرد است که ترکیبی از دی پانتنول و لانولین است. این فرمولاسیون برای مرطوب کردن و محافظت از پوست حساس کودک طراحی شده است و به جلوگیری از راش ناشی از پوشک کمک می‌کند.همچنین پوشک دارای یک لایه داخلی فوق العاده نرم و یک لایه بیرونی قابل تنفس است که به گردش هوا اجازه می دهد تا پوست کودک را خشک و راحت نگه دارد.

4- پوشک بچه جان ب ب

جان ب ب یک برند پوشک خارجی اما با قیمت اقتصادی است. این برند محصولات خود را در ترکیه تولید می‌کند و در بین برندهای خارجی پوشک خوش قیمت محسوب می‌شود. محصولات این برند دارای یک لایه جاذب بزرگ است که به سرعت رطوبت را از بین می‌برد و تضمین می کند که پوست کودک تا 12 ساعت خشک و راحت باقی می‌ماند. جان ب ب از یک فناوری برای جلوگیری از پخش کردن بو و به حداقل رساندن بوی نامطبوع استفاده می‌کند و باعث می‌شود تعویض پوشک برای کودک و والدین دلپذیرتر شود.

5- پوشک بچه بیبی لینو

بیبی‌لینو توسط یک شرکت یونانی تولید می‌شود. پوشک‌های این برند دارای استاندارد بین‌المللی محصولات ضد حساسیت بوده و و در دنیا بسیار محبوب هستند. به همین دلیل بینی لینو را هم می‌توان در لیست بهترین پوشک بچه خارجی قرار داد. محصولات بیبی‌لینو جذب بسیار بالایی دارد و عصاره بابونه آن مانع عوارض پوستی برای کودک می‌شود. پوشک بیبی لینو صد در صد قابل بازیافت است و با روش‌های پایدار تولید می‌شود.

بهترین پوشک ضد حساسیت

در ادامه برخی از انواع بهترین پوشک ضد حساسیت را معرفی می‌کنیم:

  • پوشک سری مهربان مای‌بیبی: در بین برندهای ایرانی پوشک مای‌بیبی سری پوشک مهربون با پوست را تولید می‌کند. این محصول حاوی عصاره بابونه و الیاف پنبه‌ای است.
  • پوشک مولفیکس: پوشک مولفیکس نیز از مواد اولیه ضد حساسیت استفاده می‌کند.
  • پوشک هانیز: تمام محصولات تولید شرکت پوشک هانیز ضد حساسیت هستند.
  • پوشک پریما پمپرز: پوشک پریما پمپرز دارای بافتی نرم و ضد حساسیت است و سیستم قفل تراوش آن مانع تماس پوست کودک با ادرار می‌شود. هچنین لایه اضافی جذب رطوبت نیز تا ۱۲ ساعت مانع از رطوبت می‌شود.

توصیه ما خرید بهترین پوشک با توجه به نیاز شماست. در واقع ممکن است پوشکی که با پوست فرزند شما سازگار است با پوست کودک دیگر سازگار نباشد. اما به طور کلی خرید پوشک ضد حساسیت برای پیشگیری از پوست ملتهب و سوختگی ناشی از ادرار ایده خوبی است.

راهنمای خرید بهترین پوشک نوزاد

برای خرید بهترین پوشک نوزاد باید عوامل محتلفی را در نظر بگیرید که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

نوع پوشک نوزاد

پوشک‌های موجود در بازار در سه نوع پوشک ساده، پوشک شورتی و پوشک استخری تولید می‌شوند. در بخش‌های بعدی هر یک از این سه نوع پوشک را معرفی می‌کنیم.

۱- پوشک ساده چسبی

خرید پوشک نوزاد

پوشک ساده، که چسب دارد، رایج‌ترین مدل پوشک است. این پوشک جایگزین کهنه‌های قدیمی است که با استفاده از گره روی پای کودک ثابت می‌شدند.

۲- پوشک شورتی

برخی از انواع بهترین پوشک نوزاد از نوع شورتی هستند. پوشک شورتی چسب ندارد و به جای چسب روی قسمت کمر کش دارد و مناسب کودکان نوپایی است که راحت می‌ایستد. کاربرد دیگر این مدل پوشک در دوران از پوشک گرفتن کودک و آموزش دستشویی رفتن است. البته که این محصول با شورت آموزشی تفاوت دارد. پوشک شورتی یکبار مصرف و شورت آموزشی معمولا پارچه‌ای و چندبار مصرف است.

همچنین بخوانید: پوشک شورتی چیست؟

۳- پوشک استخری

خرید پوشک استخری

پوشک استخری نیز همانطور که از اسمش پیداست برای مواقعی است که می‌خواهید کودک را از نوزادی تا دوران نوپایی به استخر و داخل آب ببرید. این مدل پوشک از نشت ادرار یا مدفوع کودک به داخل آب جلوگیری می‌کند و مخصوص آب طراحی شده است. بنابراین با خیس شدن آویزان یا متورم نمی‌شود.

خرید پوشک استخری

طراحی چند لایه برای جذب بهتر مایع

این طراحی باعث می‌شود که ادرار و مدفوع در ارتباط مستقیم با پوست کودک نباشند و از التهاب و قرمزی پوست کودک جلوگیری شود.

نوار نشانگر رطوبت

برخی از گرانترین و بهترین پوشک برای نوزاد آنهایی هستند که نوار نشانگر رطوبت دارند. برای دانستن زمان مناسب عوض کردن پوشک بعضی از محصولات درای یک نوار نشانگر هستند که وقتی پوشک پر می‌شود رنگ آن تغییر می‌کند.

قابلیت جذب و خشک نگه داشتن

لایه پلیمری فوق نازک و فوق جاذب یکپارچه که در طراحی پوشک استفاده می‌شود باعث می‌شود که ادرار برای مدت طولانی جذب گردد و کودک خشک و راحت نگه داشته شود.

قابل تنفس بودن

در انتخاب بهترین مارک پوشک بچه بهتر است قابل تنفش بودن آن را هم در نظر بگیرید. لایه بیرونی پوشک خوب و با کیفیت باید سوراخ‌های بسیار ریزی داشته باشد تا از طریق آن جریان هوا تبادل یابد. این تبادل باعث می‌شود پوست کودک دچار عوارض ناشی از بستن پوشک نشود.

تناسب و راحتی

پوشک را حتما در سایز مناسب انتخاب کنید. دقت کنید که حتی اگر بهترین پوشک نوزاد را بخرید اما سایز آن مناسب نباشد کودک در استفاده از این پوشک دچار ناراحتی می‌شود. کش‌دوزی‌های دور پوشک که روی ران پای کودک قرار می‌گیرد، باید پهن باشد و کشسانی خوبی داشته باشد تا پوست کودک اذیت نشود. به اصطلاح رد کش نباید روی پای بچه نماند.

برای انتخاب سایز مناسب می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • پوشک سایز ۱: مناسب نوزادان تازه متولد شده با وزن ۲.۵ کیلوگرم
  • پوشک سایز ۲: مناسب نوزادان با وزن ۳ تا ۶ کیلوگرم
  • پوشک سایز ۳: مناسب نوزادان با وزن ۴ تا ۹ کیلوگرم
  • پوشک سایز ۴: مناسب نوزادان با وزن ۷ تا ۱۸ کیلوگرم
  • پوشک سایز ۴+: کمی از سایز ۴ بزرگتر است و برای کودکان با وزن ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم مناسب است.
  • پوشک سایز ۵: مناسب کودکان با وزن ۱۱ تا ۲۳ کیلوگرم
  • پوشک سایز ۶: بزرگترین سایز این محصول است و مناسب کودکان با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم است.

بدون عطر

لایه محافظ بهترین پوشک نوزاد معمولا فاقد عطر و حاوی مرطوب‌کننده پوست مانند آلوئه‌ورا است.

بیشتر بخوانید: روش های از پوشک گرفتن کودک

جمع‎‌بندی

در این مقاله از کودکو درباره بهترین پوشک نوزاد صحبت کردیم. به طور خلاصه، یک پوشک با کیفیت بالا باید بسیار جاذب، راحت، ضد نشت، ملایم بر روی پوست و استفاده آسان باشد. انتخاب اندازه مناسب نیز برای تناسب و عملکرد بهینه مهم است. با این ویژگی های کلیدی، پوشک می تواند کودک را تمیز، خشک نگه دارد. احساس آرامش و راحتی کودک دو چندان می‌شود. برندهای مختلف پوشک ایرانی و پوشک خارجی را برشمردیم و با پوشک ضد حساسیت آشنا شدیم.

اگر قصد خرید پوشک برای سیسمونی دارید یادتان باشد که تعداد زیاد از محصول یک برند را خریداری نکنید چون بعد از تولد نوزاد ممکن است متوجه شوید که با پوست کودک شما سازگاری ندارد. فروشگاه کودکو نمایندگی آنلاین برند هانیز است. این برند جزو پوشک‌های خوب و ضد حساسیت بازار است که قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارد. هر گونه سوال و شبهه‌ای درباره خرید پوشک دارید می‌توانید با مشاوران فروش در میان بگذارید. یادتان باشد کیفیت بهداشت نوزادان را در خرید سیسمونی در اولویت قرار دهید.

نظر بگذارید