40 اﯾﺪه ﺗﺰیین اتاق نوزاد پسر (ساده و شیک) - مجله‌ی کودکو

40 اﯾﺪه ﺗﺰیین اتاق نوزاد پسر (ساده و شیک)

شاید شما هم یک قند عسل در راه دارید و دایم در اینستاگرام دنبال تزیین اتاق نوزاد پسر هستید و هنوز ترکیب دلخواه خود را که با بودجه شما هماهنگ باشد پیدا نکردید. بسیاری از ایده‌های تزیین سیسمونی پسر هزینه گزافی دارند. از طرفی هم کلیشه‌های رایج برای تزیین اتاق کودک بسیار تکراری و خسته کننده‌اند.

اگر به دنبال فضایی آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده برای نوزاد هستید در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه ایده‌های جالب و متنوع و قابل اجراسازی را برای چیدمان اتاق نوزاد پسر را با هم مرور کنیم. ضمنا در مقاله دیگری هم در خصوص تزئین اتاق نوزاد دختر توضیح داده ایم.

شلف ساده یا شکل‎‌دار

پسربچه‌ها معمولا به وسایل نقلیه، ماشین و هواپیما علاقه دارند. شلف‌های ساده یا شلف شبیه وسایل نقلیه برای قرار دادن اکسسوری‌های چوبی یا کتاب‌های نوزادی رنگی برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر ایده بسیار جالبی است.

ایده شلف اتاق کودک

شلف هواپیما

دکوراسیون اتاق نوزاد

چیدمان اتاق پسرانهشلف پسرانه

آویز سقفی یا آویز تخت

آویز تخت نوزاد با جنس‌های مختلف نظیر نمد و چوب جلوه زیبایی به اتاق می‌دهد. این محصول برای تزیین اتاق نوزاد پسر جذاب است و یک اسباب‌بازی آموزشی برای دوران نوزادی محسوب می‌شود.

خرید آویز تخت نوزاد

آویزتخت نوزاد

حیوانات جنگل فانتزی

استفاده از حیوانات فانتزی برای کودک بسیار جذاب است. همانطور که در عکس‌های زیر می‌بینید حیوانات به صورت تابلو، آویز چوبی و عروسک نمدی در اتاق استفاده شده‌اند. این ایده فضا را دنج می‌کند.

اتاق نوزاد با تم حیوان

چیدمان اتاق نوزادتم حیوانات جنگل اتاق کودک

اسم کودک

اگر دوست ندارید که برای چیدمان اتاق دلبندتان فقط از حیوانات یا وسایل نقلیه استفاده کنید می‌توانید حروف اسم نوزاد را به صورت تابلو چوبی یا نمدی با فرم فارسی یا انگلیسی طراحی کنید و بالای تخت کودک یا دیوار مورد علاقه یا حتی در اتاق نصب کنید و فضا را کاملا شخصی کنید.

تابلو اسم کودک

استند اسم کودک

دکوراسیون اتاق کودک

پوستر دیواری

گاهی یک دیوار آمیخته با طرح و رنگ کودکانه با تم مورد علاقه پسران با توجه به دکوراسیون اتاق، به جای اکسسوری و اسباب‌بازی‌هایی پسرانه برای تزیین اتاق نوزاد پسر مناسب‌تر است.

پوستر دیواری کودک

پوستر دیواری پسرانه

سیسمونی نوزاد

پوستر دیواری اتاق کودک

تابلو کودکانه

استفاده از تابلو کودکانه برای چیدمان اتاق نوزاد پسر مدل‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید هم از نقاشی پرینت شده و هم نقاشی که به صورت هنرمندانه کشیده شده یا حتی عکس های فانتزی استفاده کنید.تابلو اتاق کودکدکوراسیون اتاق پسر

تزیین اتاق کودک

کفپوش کودکانه

شما می‌توانید برای تزیین اتاق کودک پسر از کف پوش یا فرش با طرح‌هایی که پسر بچه‌ها به آن‌ها علاقه دارند استفاده کنید. یک اتاق ساده همراه با رنگ‌های روشن با کف‌پوش کارتونی مثل ماشین یا دایناسور ایده جالبی است.

قاب عکس خانوادگی

اگر دوست ندارید برای تزیین اتاق نوزاد پسر از اکسسوری‌های فانتزی و حیوانات یا طرح‌های کودکانه استفاده کنید می‌توانید قاب عکس نوزاد در بدو تولد عکس سونوگرافی یا عکس خانوادگی خود را چاپ کنید و به صورت شاسی برای دیوار نصب کنید.

چیدن سیسمونی پسرانه

انتخاب تم

همانطور که در عکس پائین می‌بینید رنگ اصلی اتاق نوزاد پسر یک رنگ خنثی است و تم ماشین سنگین یا میکی‌موس انتخاب شده است. پرده و پوستر دیواری و روتختی اتاق همه ماشین هستند. شما می‌توانید هر طرحی را انتخاب کنید.

تم اتاق نوزاد

تم اتاق پسرانه

استفاده از گنجینه خاطرات کودکی خود

یک دیوار راه راه آبی و سفید با وسایل مدرن و رنگ روشن را با یک نقاشی خانوادگی قدیمی مثل طرح دریا و قایق بادبانی ترکیب کنید یا عروسک‌های خرسی کودکی خود را از گنجینه درآورید و خاطرات کودکی تان را با اتاق دلبندتان پیوند بزنید.

تابلو ماشین‌های کلاسیک

ممکن است طرح‌های کودکانه و فانتزی را دوست نداشته باشید و  دنبال طرحی باشید که سال‌ها از نوزادی تا نوجوانی برای تزیین اتاق نوزاد پسر استفاده کنید. ماشین کلاسیک ایده خوبی است.

اکسسوری چوبی طرح‌دار

استفاده از اکسسوری‌ های مثل متر سنجش قد کودک هم کاربردی است و با کمی خلاقیت می‌تواند به تزیین اتاق نوزاد پسرانه کمک کند.

نقاشی دیواری

حتما نباید از پوستر آماده استفاده کنیم. اگر هنرمند هستید با یک بودجه کم و هزینه کم می‌توانید خودتان روی دیوار نقاشی کنید و از هنر دستتان برای تزیین دکوراسیون اتاق نوزاد لذت ببرید.

لوازم چوبی و حصیری

شما می‌توانید از اکسسوری استفاده نکنید و فقط عناصر اتاق را از جنس چوب و حصیر بخرید. روحیه مردانه و پر از آرامش از این اتاق حس خواهید کرد.

طراحی سیسمونی نوزاد

چراغ خواب دیواری

اگر به تزیین سیسمونی پسر به صورت ساده علاقه‌مندید، می‌توانید از شب‌‌خواب‌های ساده یا فانتزی و طرح‌دار استفاده کنید و جلوه زیبایی به اتاق کودک بدهید.

چراغ خواب اتاق کودک

خرید چراغ خواب کودک

ریسه

استفاده از ریسه‌های رنگی و نورانی که با رنگ اتاق نوزاد پسر همخوانی داشته باشد ایده خوبی برای چیدمان اتاق نوزاد پسر در بدو تولد است.

دکور اتاق نوزاد

گل و گیاه

استفاده از گیاه در دکوراسیون در چندسال اخیر ترند شده است. گیاه فضای تازگی و حس خوبی به اتاق می‌دهد اما دقت کنید این گیاه برای نوزاد ایمن باشد یا از گیاه پلاستیکی استفاده کنید.

سیسمونی پسرانه

سوالات متداول

برای تزیین اتاق نوزاد پسر چه وسایلی مورد نیاز است؟

شما می‌توانید برخلاف کلیشه‌های رایج با یک پوستر دیواری با تم مورد نظر یا آویز کودکانه چوبی با طرح قایق یا بالون و… طراحی خلاقانه‌ای انجام دهید.

چه تمی را برای چیدمان اتاق نوزاد پسر انتخاب کنم؟

طرح‌های کارتونی نظیر میکی‌موس یا تم دریا و حیوانات دریایی، تم جنگل، تم ماشین‌های سنگین، تم رنگی بدون طرح همگی مناسب هستند و انتخاب آن بستگی به سلیقه شما دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا ایده‌های جذابی برای تزیین اتاق نوزاد پسر با شما در میان بگذاریم. به جای اینکه طبق کلیشه وسایل آبی بخریم فهیدیم که می‌توانیم درطراحی دکوراسیون اتاق نوزاد پسر چیدمان متفاوت و خلاقانه‌ای را انجام دهیم. تابلو کودک، قاب عکس، پوستر یا نقاشی دیواری، ریسه و شلف‌های چوبی از جمله ایده‌هایی است که می‌توانید با توجه به سلیقه خود برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر طراحی کنید. بسیاری از این اکسسوری‌ها هزینه آنچنانی دربرندارند اما با انتخاب درست می‌توانند جذابیت اتاق نوزاد را دوچندان کنند. برای خرید وسایل مورد نیاز برای تزیین سیسمونی پسر می‌توانید به فروشگاه سیسمونی کودکو سر بزنید و از مشاوران فروش نیز مشاوره تخصصی بگیرید. در نهایت با توجه به سلیقه شخصی خود در برای چیدمان اتاق نوزاد پسر روی فضای آرام بخش و کاربردی تمرکز کنید که سبک شخصی شما را منعکس کند و بتواند با رشد کودک شما سازگار شود.


مقالات مرتبط:

نظر بگذارید